17 Nisan 2010 Cumartesi

python Liste alıştırması 2


Şu ana kadar birçok bu konuda alıştırmalar yaptım durdum. Bu konuya bağlı olarak birden fazla komut var. En azından bu alıştırmalarımda bu konuları daha iyi kavrayabildiğimi söyleyebilirim.
append, insert, remove ve pop komutlarıyla çokça alıştırmalarım oldu. Bunun için www.istihza.com sitesindeki yazara minnet borçluyum. Çok sade ve mükemmel bir üslubu var.
Konuları çok rahat bir şekilde kavrayabiliyorum. Bu gün ise yaptığım bir örneklemede yine sorunlarla karşılaşmıştım. Sağolsunlar pardus forum sorunumu halletti. Örnek ekteki resimde mevcut. Problem ise, liste unsurunun range() unsununun içinde bulunuyor olması ve en sonda listede eleman göstergesi için ayarladığım nesne tanımlamasında kullandığım, "raw_input()" fonksiyonu sadece "input()" olmalıymış. Amaç ise her döngü sırasında listeye eleman eklemekti. Geçen konumda da bahsettiğim bir sorun vardı ... iç içe girmiş yordamlardan bir anda nasıl kurtulmalıydım. Bunun için ise, sayfa başına import sys yazıp çıkmak istediğimiz break yerine ise exit sys (0) yazmamız yeterli oluyormuş. Bunun içinde pardus forum a minnet borçluyum. ...

Hiç yorum yok: