1) Spilt Komutu; Bu komutla, bir plane seçimiyle katı nesneyi iki katıya bölebiliriz. Split komutunu seçtikten sonra, bize kesim için bir plane ister ve ardından kesilecek gövdeleri alt listede belirtmemizi bekler ... bu işlemlerden sonra gövde kesilmiş olur.



Bu işlem, en çok tasarım esnasında işimize yarayacağını söylüyor kitap. Bir bütün olarak tasarladığımız nesneleri daha sonra bu şekilde parçalayarak ayrıntılarına girebilir ve üretim aşamasına hazırlayabiliriz.
2) Alıştırmalar, Eski Verilerle Split Part Kullanımı : Burada Programa ithal ettiğimiz, bütün katı bir parçayı kesme işlemi kullanarak üzerinde değişiklik yaratacağız. İlk olarak parçanın ilk görünümü ve son görünümlerine yer verdim.







Gövdeyi döndermek için, Translate / Rotate butonunu tıklayıp gövdeyi istenilen açıda dönderiyoruz ve onayı veriyoruz. Parça dönmüştür fakat ana parçanın alt yüzeyine tam hizalı değildir. Bunun için tekrar Move / Copy yaparak Yüzeyleri belirterek hizalıyoruz. Artık gövtedeki değişiklikler tamam Solid bodies klasöründeki gövdeleri seçip, sağ tıklayarak Add olarak combine yapabiliriz.

3) Alıştırmalar, Bir anahtar modellemesi, burada da exture cut kullanılarak bir anahtar modelledim.
Corel Tasarım aşaması.

Solid Bitmiş Hali.

3dS Max Vray Render

4) Alıştırma : Buradada, Move / Copy, Extrude, Extrude Cut ve Split komutlarını kullandım.
Corel Tasarım Aşaması

Solid Bitmiş Hali

3DS Max9 Vray Render

Hiç yorum yok:
Yorum Gönder